Aktualności 

River Island pokazuje, czym jest rodzina

To, że prawdziwa rodzina to nie tylko chłopak i dziewczyna (z jednym dzieckiem lub nieco większa gromadką) dobrze wie zespół River Island. Brytyjska sieciówka rozpoczęła ostatnio kampanię reklamową “This is Family”,  której twarzami jest dwóch homoseksualnych mieszkańców Essex oraz ich córka- America.

Inaczej nie znaczy gorzej

Mieszkańcy Zjednoczonego Królestwa mają rozmaite sposoby na życie. Jeszcze przed dwoma laty w Wielkiej Brytanii żyło 19 mln. rodzin. Wśród nich, 12.9 tworzyły osoby poślubione lub funkcjonujące w ramach związku partnerskiego (“posiadające” dzieci albo nie), 13.3 podstawowych komórek społecznych budowały pary żyjące “na kocią łapę”, zaś 2.8 – samodzielni rodzice z co najmniej jednym dzieckiem.

W badaniach brytyjskiego Biura Statystyk Narodowych nie pominięto tęczowych rodzin. Wyniki sondażu wskazują na to, że kolorowe gromadki obecne były głównie w tej drugiej, najprężniej rozrastającej się grupie.

“Wynika to prawdopodobnie z tego, że związki partnerskie i małżeństwa osób tej samej płci są stosunkowo nowymi statusami związkowymi” – komentowała Emily Knipe z Wydziału statystyki ludności.

Warty uwagi jest fakt, iż “dziećmi” uwzględnionymi w raporcie mogły być wnuczki, pasierbowie, pasierbice, lub adoptowane maluchy (Co ciekawe, według lokalnego Departamentu Edukacji, 1 na 8 przysposobionych dzieci znalazło swój dom u boku par LGBTQ+).

“This is Family”

Ostatnio różnorodność Brytyjskiego (i nie tylko) społeczeństwa uhonorowała marka River Island, przełamując wciąż sprawnie działające, lecz “nieaktualne” stereotypy i dając przykład innym firmom, Na podstawie fundacji związanej ze swoim projektem “Labels are for clothes”, znana marka odzieżowa stworzyła kampanię reklamową “This is Family”, przedstawiającą ludzi połączonych więzami o różnorodnym charakterze. 

“Rozpoczynamy SS19 [sezon wiosenno-letni 2019] celebracją rodziny. Nie chodzi tu o dzielone przez nas DNA, ale o życie, śmiech, doświadczenia. Nowoczesna rodzina występuje we wszystkich kształtach i rozmiarach, a my tu to popieramy!” – czytamy w opisie kolekcji

Firma deklaruje, że podjęcie tego tematu nie jest chwilowe, na moment i wyłącznie w celach PR-owych. Dla rodzinnego przedsiębiorstwa nowa akcja promocyjna ma wymiar uniwersalny, gdyż jego działania koncentrują się na wątku bliskości oraz na klientach, którzy są przecież indywidualnymi jednostkami, żyjącymi po swojemu.

W “zestawie” rodzin, które różni więcej, niż sam styl znaleźli się m.in. Jamie, Lawrie oraz ich córeczka. Mieszkańcy Essex poznali się w internecie pięć i pół roku temu. Od tego czasu wspólnie zamieszkali i, w 2018 r., wzięli pod swoje skrzydła Americę  – niespełna roczną dziewczynkę urodzoną w Kaliforni przez surogatkę współpracująca z amerykańską agencją.

“Przez kilka lat rozwinęliśmy z tą kobietą wspaniałą relację (…) to co dla nas zrobiła było niesamowite i nigdy tego nie zapomnimy”- wyznali oboje.

Para producentów telewizyjnych jest zachwycona nową rolą. I chociaż zdają sobie sprawę z tego, że nie są pierwszą ani ostatnią parą gejów wychowujących dziecko, i tak uważają, że ich rodzina jest wyjątkowa. Wcześniej nie przypuszczali nawet, że przytrafi im się coś takiego. Ale tak właśnie się stało i teraz są “parą mężczyzn z małą księżniczką!”.

Co ciekawe, w wywiadzie dla River Island panowie zgodnie zadeklarowali, że swoją młodą damę chcą wychować tak, by radziła sobie w każdej sytuacji, miała niezniszczalny kręgosłup i była niezależna (to, w połączeniu z  “promowaniem” homoseksualizmu, wyjątkowo oburzyło redakcję magazynu “Najwyższy czas”, poddającą w wątpliwość ich ojcostwo). 

“Sytuacja, w jakiej ona się urodziła jest niezwykła,  więc musi być twardą, odporną kobietą i- mam nadzieję – damy jej narzędzia, by tak było”

Pomocy nie odmawiają im liczni członkowie i członkinie dalszej rodziny, chętnie  przytulający małą królewnę i dbania o nią.

Brytyjczycy są twarzą kampanii, ale oprócz nich firma River Island wyróżniła także m.in. trio mężczyzn żyjących w poliamorycznym związku i kobiety o azjatyckich rysach w towarzystwie kilkuletniego szkraba.

Taki dobór modeli to dowód na słowa szefowej marketingu “sieciówki”. Angela Asiedua stwierdziła bowiem, że “inkluzywność” oraz “celebrowanie różnorodności” są fundamentalnymi wartościami koncernu. Bizneswoman ma też nadzieję, iż kampania “This is Family okaże się kontynuacją działań, których dotychczas, w imię równouprawnienia, podejmowała się wraz z kolegami i koleżankami z pracy.

Jak Wam się podoba ten pomysł? Czekamy na Wasze opinie.

Źródła: riverisland.comnczas.comons.gov.uknoizz.pl  fot. noizz.pl

Polecane artykuły

Zostaw komentarz