Aktualności Lifestyle 

Pary LGBTQ+ w reklamie Swarovskiego

Z okazji walentynek Swarovski przygotował niespodziankę dla tęczowej społeczności. W okolicznościowym spocie reklamowym firmy występują zarówno pary heteroseksualne, jak i jednopłciowe. Twórcy zadbali także o różnorodność etniczną modeli. Motywem przewodnim materiału jest róż, błysk i – oczywiście – miłość.

Miłość w różu… i tęczy!

Już w tę środę będziemy mieć okazję do świętowania walentynek. Tegoroczny czas zakochanych umili nam Swarovski. Producent szkła kryształowego stworzył bowiem tematyczną reklamę, którą z czystym sumieniem można określić jako LGBTQ+ Friendly.

W krótkim, uroczym materiale filmowym wystąpiło 6 par.  Na planie nie zabrakło ambasadorki firmy – Karlie Kloss. Modelce, podobnie, jak Andresowi Velencoso, przypadła główna rola w spocie. Wśród szczęśliwie zakochanych znalazła się także znana blogerka Chiara Ferragani i jej chłopak.

Ponadto, do udziału w przedsięwzięciu Swarovski zaprosił Maggie Jiang. Aktorka rodem z Chin pozowała w towarzystwie Daisuke Uedy, japońskiego modela.  Do ekipy  celebrującej miłość dołączyli też Malaika Firth i Malik. Cechą wspólną tych partnerów jest ciemna karnacja.

Tym, co nas szczególnie ucieszyło jest fakt, że w reklamie austriackiego producenta biżuterii i bibelotów dostrzec można dwie tęczowe pary –  jedna z nich jest żeńska, drugą tworzą mężczyźni.

Video ukazuje proces powstawania sesji zdjęciowej.  Wszystkie duety,  które promują migoczącą biżuterię, są uśmiechnięte i wymieniają się czułościami na słodko – różowym tle. Odpowiedni nastrój tworzy też lekka, popowa muzyka.

Dążyć do normalności

O najnowszym materiale reklamowym opowiedziała Nathalie Colin. Dyrektorka kreatywna marki Swarovski jest przekonana, że „Miłość zwycięża wszystko i ma niejedno oblicze”. Dodała, że firma, dla której pracuje, wspiera równość oraz miłość we wszystkich możliwych postaciach. I robi to z dumą.

Zachwytu nad spotem eksperta od błyskotek nie kryje też Daniel Arciszewski z redakcji Noizz.pl.

„My także jesteśmy dumni – z tego, że telewizja TVN puszcza tę reklamę w swoim paśmie oraz że w te Walentynki, Polacy dostali jeszcze jedną małą lekcję tego, że miłość dwóch ludzi jest równie piękna i silna w każdym jej obliczu” – napisał w imieniu swoim i kolegów z zespołu.

Dziennikarz zaznaczył, że – w razie potrzeby zakupu biżuterii – na pewno wybierze produkt z oferty sojusznika tęczowej społeczności. Zwrócił przy tym uwagę na to, że reklama, w której uczestniczą pary LGBTQ+ zdecydowanie rewolucjonizuje polską branżę marketingową”.

Trudno się z tym nie zgodzić. Jest to przecież najprawdopodobniej pierwszy spot  z udziałem nieheteronormatywnych par, jaki do tej pory wyemitowała rodzima telewizja.

Ten, jakże pozytywny, przekaz medialny ewidentnie nie spodobał się Telewizji Republika. Osoba o inicjałach M.N. dopatruje problemu w tym, że Swarovski zdecydował się na współpracę z parą inną, niż „HETEROSEKSUALNA” (konserwatysta poczuł się chyba tak „dyskryminowany”, że musiał napisać o swojej orientacji, używając wielkich liter, by wyleczyć kompleksy i urażone ego).

Zbulwersowany twórca artykułu, zamieszczonego na stronie internetowej prawicowej stacji, zapytał retorycznie: Dokąd zmierza Swarowski”? Naszym zdaniem najlepszą odpowiedzią jest stwierdzenie, że firma ta ma na celu współtworzenie wizji świata, w której osoby utożsamiające się ze znanym akronimem są traktowane na równi z innymi.

Czyli – w telegraficznym skrócie – dąży do normalności. Bez względu na to, czy ludziom o wąskich horyzontach to odpowiada, czy też nie. Mamy nadzieję, że takich reklam będzie coraz więcej i życzymy Wam udanych walentynek.

Źródła:  kobieta.gazeta.plnoizz.pltelewizjarepublika.pl, fot. youtube.com

Polecane artykuły

Zostaw komentarz

×