Aktualności Kulinaria 

Cukierki Skittles oddają kolory z okazji Pride Month

Kampania firmy Sklittles i sieci Tesco to niecodzienny sposób na wsparcie osób LGBTQ. „Jest tylko jedna flaga, która się liczy, dlatego rezygnujemy z naszej, aby wspierać słuszną sprawę” – komentują pracownicy koncernu Wrigley UK.

Słodki minimalizm

Kolejny gigant rynku opowiedział się za prawami społeczności LGBTQ. Tym razem do grona sojuszników dołączyła korporacja „Wrigley UK, zarządzająca między innymi marką Skittles – owocowych cukierków z tęczą na opakowaniu. Zazwyczaj soczyście kolorowe torebki słodkości na okres “miesiąca dumy”, którym został okrzyknięty czerwiec br., mają gruntownie zmienioną szatę graficzną – są tylko w kolorze czerni i bieli. Słodycze w limitowanej edycji można było zdobyć w okolicy londyńskiej parady już rok temu. Tym razem dostępne są w supermarketach przez cały czerwiec, a część dochodu z ich zakupu przeznaczona będzie dla organizacji LGBT+. Personel przedsiębiorstwa wyjaśnia, że nie chce „kraść” motywu tęczy, a wręcz dobrowolnie zrzeka się kolorów okrywających małe przysmaki, gdyż nie chce konkurować z tęczą, która najbardziej się teraz, w czerwcu, liczy.

Wrigley UK i Tesco dbają o równość

Co ciekawe, marka Wrigley UK połączyła siły z siecią Tesco. Wspólnie przygotowały spot zachęcający do zakupu bezbarwnych cukierków i przekonujący, że „tylko jedna tęcza zasługuje na to, by być w centrum zainteresowania”. Reklama jest naprawdę pomysłowa. Sytuacja dzieje się w biurze i zaczyna się od sceny kserowania przez mężczyznę paczki skittlesów. Z maszyny wylatuje bezbarwna torebka, która ląduje na miniaturze greckiej kolumny. Lektorka informuje o limitowanej edycji cukierków, tłumaczy charytatywny charakter promocji oraz priorytet nadany tej jednej tęczy. Na końcu materiału pojawia się koń z ufarbowaną grzywą, podpowiadający gdzie można kupić owocowe łakocie (jest to możliwe wyłącznie w sklepach Tesco) i jakie korzyści się z tym łączą.

Julio Guijarro, specjalista od marketingu w Wrigley, UK wspomina, że pierwsza akcja “givetherainbow” spotkała się z niesamowicie ciepłym przyjęciem i licznymi dowodami na to, że kolejna odsłona tej urokliwej inicjatywy także będzie mile widziana i że ludzie na nią czekają. Są też, oczywiście, krytycy. Niektórzy zarzucają projektantom limitowanych torebek, że przez nadanie paczkom białego tła nie uwzględnili tego, że nie wszystkie osoby utożsamiające się ze znanym akronimem mają jasną cerę. Rzecznik firmy jednak zdecydowanie odpiera zarzuty rasizmu.

Innymi znanymi przekąsami, które zostały użyte do rozpowszechniania równości, wsparcia i solidarności są np. frytki z McDonald’s , cukierki m&m oraz nachosy firmy doritos (tęczową wersję tej przekąski można zakupić tylko poprzez wpłacenie funduszy na konto fundacji It Gets Better.

Źródła: queer.plfoxnews.com, fot. skittles.com

Polecane artykuły

Zostaw komentarz

×